Rooster

Pilates

Deze effectieve trainingsvorm, bedacht door Joseph Pilates, is een manier om je zogeheten ‘core’ te trainen. Bij je core, oftewel romp moet je denken aan je buikspieren, taille en rugspieren. Door dit te verstevigen, bouw je als het waren een korset om je wervelkolom. Hierdoor verbeter je niet alleen je houding, maar ga je ook rugklachten tegen en kun je rugklachten omkeren.

Veel mensen met rugklachten hebben baat bij pilates.

Hatha Flow

Iedere vorm van fysieke yoga, is eigenlijk hatha yoga. Maar in het westen wordt Hatha vaak aangeduid als een vorm waarbij de houdingen afzonderlijk van elkaar gedaan worden. Bij Hatha Flow doen we een combinatie van een flow (denk aan zonnegroeten) en op zichzelf staande houdingen. Het is een gevarieerde les waarbij ook ademhalingsoefeningen en meditatie aan bod komt.

Core Flow Vinyasa

Een intensieve vorm van yoga, waarbij alle houdingen zich in een snel tempo afwisselen. Daarbij focussen we ons op de ‘core’ (buik- taille- en rugspieren). Niet geschikt voor beginners.

Ashtanga

Een intensieve vorm van yoga, waarbij alle houdingen zich achter elkaar opvolgen. Het verschil met andere yogavormen, is dat je in iedere Ashtanga les dezelfde serie oefeningen doet. Hierdoor is de les ook geschikt voor beginners, omdat je op den duur goed mee kunt komen met de oefeningen en de serie zult leren kennen.

Yolates

Zoals de naam waarschijnlijk al doet vermoeden, is deze les een combinatie van yoga en pilates.

Gentle Hatha Yoga/Yin

Onze meest rustige vorm van yoga. Deze les draait puur om ontspanning. Er worden zachte, rustige yoga-oefeningen gedaan en er wordt veel tijd besteed aan meditatie en ontspanningsoefeningen. Zeer geschikt voor mensen die het ‘hoofd tot rust willen brengen’. Maar ook erg geschikt voor mensen met blessures die niet stijf willen worden en toch iets willen blijven doen.

Bootcamp

Wil je liever een actieve les? Dat kan ook! Tijdens de bootcamplessen sporten we buiten in teamverband. Dit doen we of in het park, of in het bos of achter op een plein vlakbij de yogaschool. Een basisconditie is gewenst, net als (stukjes) kunnen hardlopen. Wel kan iedereen trainen op zijn of haar eigen niveau. Oefeningen voor kracht en conditie wisselen we af.